جنس دوم

عنوان دردناکی ست، امشب برای اولین بار توانستم حقیقت را به خودم بقبولانم و با خودم درگیر نشوم.امشب برای جنس دوم بودن خودم گریستم. جنس دوم در همه جا جنس دوم است.تمام مبارزات فمنیستی و برابری حقوق زن و مرد پشیزی نمی ارزد وقتی منِ زن جنس دوم بودن خود را قبول دارم و اعتماد من و جامعه ام به مرد رنگ و جنس دیگری دارد. خواهم گفت و قطعاً همه میدانند ارج و قرب زنی تحصیلکرده ،موفق و دارای منزلت اجتماعی دوشادوش یک مرد  تایید شده تر است.

قرنها گذشت تا منزلتی لفظی که امروزه باب شده است زیر سایه ی زن بودن هم سخنی برای گفتن داشته باشد. سالهای سال "زن" قربانی شد تا بهای ضعیف و احساساتی بودنش را به جنس اول بپردازد ،تا مقامش از رتبه صندلی، رخت، غذا و رخت خواب  اندکی بیشتر شود و این مبارزه ی متمادی در طول زمان صورتی دو گانه گرفت، در یک سو زنانی که برای اثبات مرد بودنشان فریاد میکنند و در پس آن زنی که همچنان به شکل رختخواب دیده میشود و مفید ترین استفاده اش ماشینی جوجه کشی است که نسل کاکل زری ها پایدار بماند: عروس فلانی پسر زاست!

و در نهایت این نتیجه ی دور از ذهنی نیست که قوی ترین سلاح یک زن همان وسایل و ساز و برگی باشد که مورد نیاز رختخواب  است!

نظرات 4 + ارسال نظر
sara شنبه 27 تیر 1394 ساعت 18:25 http://sara-m71.blogsky.com

Dokhtari...
Shab biroon naro
Dokhtari...
Ye kari nakon behet began bihaya
Dokhtari...
Beshin ta ye pire zanibebinateto bara shazdash ke sadta gf dashte toro bepasande vo bad az tamam tahghighat rooze agh toro bebare govahi aroos begire...
Hamishe badtarin tohinaro bayad tahamol konim o khoshhal bashim ke jense latifim...

خیلی تلخه...

آنا یکشنبه 21 تیر 1394 ساعت 21:11 http://aamiin.blogsky.com/

بخشی از تفکر ما آدم ها تاریخیه. یک جای ثابتی در اعماق ذهن ما داره که تغییر سطح نمی تونه اونو تغییر بده.

جواب تو رو باید داد!!!
تو وبلاگ یوسف جوابتو بخون!!!!!

جوابو خوندم
نظرم همونه که قبلا گفتم
هرچقد هم دوز فحاشی شما بالا بره بازم نظر من همونه
حداقلش اینه که بخاطر ترس از فحش خوردن موضع خودمو عوض نمیکنم
نظر شمام راجع به من همونه که تو کامنتتون خوندم و ابدا هم سعی نمیکنم نظرتون رو عوض کنم
تو دنیا یه اندازه ی همه آدما ایده و عقیده وجود داره و من و شما و هر کس دیگه این حق رو داره که هر جور که میخواد فکر کنه و بازخواست نشه

جنس مخالف پنج‌شنبه 18 تیر 1394 ساعت 23:20

این طرز فکر کاملا اشتباهه
ما جنس اول دوم نداریم
انسان داریم
ممکنه از نظر جسمی زنها ضعیفتر باشن
ولی روحشون قویتره
ضمن اینکه دست بالای دست زیاده
و ربطی به جنسیت نداره
تا زمانی که نگاه خودتون به مسائل جنسی ربط داده میشه نباید از مردا انتظار داشته باشین بهتر از این در مورد زنها فکر کنن

منم دوس دارم که اینجوری فکر کنم
سالها همینجوری فکر میکردم و بازم این طرز فکر رو ترجیح میدم
ولی تجربه من نشون داده در نهایت نتیجه همینه
هرچقد هم که مخالف داشته باشه من بازم رو این طرز فکر نفرت انگیزی که روی ذهن اکثریت سایه انداخته پافشاری میکنم
با اینکه خودم مخالفشم
متاسفانه همینجوریه... و من دارم سعی میکنم قبول کنمش تا حداقل کمتر آسیب ببینم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.