برنامه ریزی تابستونه

تو این پست میخوام واسه خودم نمای آیندم رو تاحدودی شفاف کنم و راهمو مشخص کنم. هرچند این کاریه که خیلی وقت پیش باید انجام میشد اما بازم جلوی ضرر رو از هرجا بگیری منفعته. یه جمله ای هست که میگه اگه رویاهات به اندازه ی کافی نمیترسوندت پس به اندازه ی کافی بزرگ نیستن، راستش رویاهای من خیلی منو میترسونه. خیلی فراتر از دایره ی امنم هستن. با این همه نیرو محرکه ی من و امید فردام همین رویاها هستن. نمیدونم کسی از شما هست که برنامه سالانه ، 5 سالانه و 10 سالانه داشته باشه؟ خیلی مشتاقم حرف بزنیم راجع بهش.

خب بهتره برنامه هامو شفاف و واضح کنم ببینم با خودم چند چندم

برنامه های سالانه >> یعنی تا سال بعد همین موقع !

که تقسیمش میکنم به زیر مجموعه های فصول و فعلا تابستون رو مینویسم تا روی بقیه اش هم فکرکنم :)

تابستان:  

1.تموم کردن کتاب vocabulay : این کتاب 100 تا درس دو صفحه ای داره من اگه شبی فقط 4 صفحه بخونم هم کتاب تموم میشه هم به دوره اش میرسم.که فکر میکنم شبی 2 ساعت وقت بگیره که ارزشش رو داره.


2.قبولی آزمون شهریور با حداقل نمره ی 130 : این موفقیت مستلزم روزانه 6 تا 8 ساعت در خوندنه که عمده ی ساعات مطالعه هم باید صبح ها باشه چون اگه بیفته بعد از ظهر رخوت و سستی بهم غلبه میکنه.


3.کاهش 10 کیلو از وزنم : این مورد قرار بود 15 کیلو باشه ولی چون دیدم ممکنه بهش نرسم و سرخورده بشم معقول تر کردمش. بعد ماه رمضون رژیمم اصولیتر میشه الان واقعا سر و ته همه چی از دستم در رفته شام و ناهارم معلوم نیست.


4.باشگاه حد اقل 2 روز در هفته + برنامه ی ترکیبی ورزش توی خونه به جز روزای باشگاه


5.نوشتن مقاله با اون استادی که بهم معرفی شد. این مورد از مرداد شروع میشه چون دوستی که قراره باهام همکاری کنه سرش شلوغه.


6.خوندن حد اقل 5 تا مقاله توی فیلدی که بهش علاقمندم. درضمن باید سرچ هم بکنم ببینم الان جدید ترین مباحث روی چه عناوینی میچرخه.


7.انتخاب قطعی دانشگاهی که قراره تخصص بگیرم و مشخص کردن حداقل 3 تا رشته ای که  میتونم توش موفق و خلاق بشم.


8.درست کردن تابلوی آرزوهام + پر کردن dream jar ام که دور و برم رو پر از حس مثبت کنه.


9.چند تا از کتابای کتابخونم که نخونده موندن رو تموم کنم بعدا میام مینوسم کدوما هستن

__________   __________   __________   __________

فعلا تا همینجا برنامه ی کاملی شد. اگه اینو عملی کنم قطعا تابستون عالی و راضی کننده ای داشتم یه سری کارا هم هستن که تا اخر تابستون حتما باید انجام شن، جز برنامه اصلی نیستن ولی خیلی دلگرمم میکنن و حس خوبی بهم میدن :)

نظرات 5 + ارسال نظر
ayda سه‌شنبه 16 تیر 1394 ساعت 20:13 http://walloffog.blogsky.com/

salam

سلام علیکم

تبسم سه‌شنبه 16 تیر 1394 ساعت 04:40 http://tabasomshadi.blogsky.com

http://www.memrise.com/courses/farsi/english/
این کتابی که می گی توی این سایت هست به گمونم.
باید بگردی پیداش کنی.
عین یه معلم درس به درس باهات جلو میاد.
باهات تمرین می کنه و ازت ازمون می گیره.
هر روز درس روز قبل رو که خوندی به ادرس جمیلت می فرسته و خودت یه ازمون از خودت می گیری.
لغاتی که یاد گرفتی رو حذف می کنه و لغاتی که یاد نگرفتی بازم ازت می پرسه.
یه سری به این سایت بزن.
عزیزم :****

خیلی ممنونم ازت سر زدم خیلی جالب و کاربردیه

یوسف دوشنبه 15 تیر 1394 ساعت 23:31 http://singinginthewind.blogsky.com/

اووه چقدر برنامه من خودم ترجیح میدم واسه تابستون که سه ماه بیشتر نیس یه هدف در نظر بگیرم مثلا « من میخوام توی سه ماه تابستون برنامه نویسی پایتون رو یاد بگیرم و به سطح متوسط برسم » البته این در صورتی هست که برنامه های دیگه نداشته باشم که با این تداخل کنه.
چون به این نتیجه رسیدم که یک یا دو برنامه معمولی که اجرا بشن و به نتیجه برسن خیلی بهتر و موثرتر از چندتا هدف و برنامه بزرگ هست که اجرایی نشن. البته برای کوتاه مدت میگم یعنی کمتر از شش ماه.

ولی در فاز بلند مدت میشه هدف های بزرگتری داشت، مثلا برای یادگیری گیتار دو تا سه سال وقت لازمه برای رسیدن به سطح متوسط و نیمه حرفه ای.

مثلا یادگیری برنامه نویسی پایتون یه هدف دو ساله و یادگیری آواز سنتی واسه من یه هدف سه یا چهار ساله ست و ریاضیدان شدن یه هدف ده ساله.

مال منم بیشتر درسیه
بقیه حواشی ولی جز ملزومات هستن

جلبک خاتون یکشنبه 14 تیر 1394 ساعت 21:22 http://zendegiejolbakieman.blogsky.com

اها از اون لحاظ...
من فک کردم یه اسم من در اوردیه...

دستت درد نکنه

خزنده یکشنبه 14 تیر 1394 ساعت 16:55

شما چقد خوب دسته بندی کردی! من بعد کنکور قشنگ 25 روز توی کف افکارم بودم که مرتب و منظمشون کنم و یه همچین لیستی از توش در بیاد. امیدوارم بتونیم برسیم. آخه نا امیدی و شل شدن همیشه هست. هر یه هفته یه بار، یه ماه یه بار. اذیت هم می کنه.

یه کاری من برای کنکور کردم الان هم انجام می دم، خیلی به دردم می خوره. هر کاری رو که دارم انجام می دم دسته بندی می کنم ببینم چند "واحد" طول می کشه. حالا این واحد ممکنه درسنامه باشه، یا صفحه ی کتاب باشه یا تعداد لغت. مثلا شما کتاب 1100 رو به 10 تا واحد 100 کلمه ای تقسیم می کنی، یا فلان کتاب آموزشی 400 صفحه ای رو به 4 تا واحد 100 صفحه ای. مثلا من زبان فرانسوی از سایتای آموزشی می خونم 50 تا درس داره، کردمش 5 تا 10 درسه. بعد به تعداد هر واحد جلوی اسمش توی اکسل مستطیل می ذاری و پرینت می کنی. از اون به بعد هر چقدر رفتی جلو مستطیل ها رو رنگ می کنی. مثلا کتاب آموزشی رو رسیدی به صفحه ی 100 اولین مستطیل رو سیاه می کنی. این هم بهت انگیزه می ده که کارهات داره تموم می شه، هم کل وظایفت توی یک نگاه جلوی چشمته. می دونی کدوم رو عقبی کدوم رو جلویی. ممکنه یه درسی رو تا 80٪ رفته باشی ولی یه کتاب دیگه یه مستطیلش هم رنگ نشده باشه. می تونی بالانس کنی.
روز خط زدن از روی تقویم دیواری هم که یه فعالیت کلاسیکه برای من که خیلی مفید بوده. کارای دیگه هم برای حفظ انگیزه و مدیریت زمان و اینا می گن که دیگه سلیقه ایه. من از همین مستطیل بازیا خیلی سود کردم.

+شما چه رشته ای می خونی؟ دکتری می خوای بری؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.